خدمات مشتریان خدمات پس از فروش

خدمات مشتریان چیست؟


 خدمات مشتریان یا امورمشتریان ؛ برای رفع نیازهای مشتریان خود یک سری برنامه ریزی ها،تصمیم ها واقداماتی را درنظرمی گیرد.
درست است که به ظاهر سازمان برای رفع مشکلات مشتریان خود ؛ اقداماتی را صورت می دهد ولی اگر دقیق تر نگاه کنیم ؛ متوجه خواهیم شد که از طریق خدمات مشتریان و خدمات پس از فروش قسمت بزرگی از مشکلات خود سازمان نیز بر طرف می گردد .

انواع خدمات مشتریان:

خدمات مشتریان عموما پیش،درحین و پس ازعرضه وفروش محصول معنا پیدا می‌کند  یعنی می توان خدمات مشتریان را به سه بخش خدمات پیش از فروش خدمات در حین فروش و خدمات پس از فروش تقسیم کرد.

تلاش شرکت‌ها برای بهبود هرچه بهتر خدمات مشتریان، منجر به وفاداری بیشتر مشتریان و تشویق دیگران به خرید محصولات شرکت می‌شود.

خدماتی مانند تعمیرات، رفع عیب، پذیرش مرجوعی و خدمات پشتیبانی در دسته‌ی خدمات مشتریان قرار دارد.

رضایت مشتری در خدمات مشتریان:


خدمات مشتریان یک سری  فعالیت‌هایی است برای ارتقای رضایت مشتری. ازاصلی ترین نکات خدمات مشتریان آگاهی ازخواسته مشتری وآگاهی ازانتظارات مشتری نسبت به خواسته است.

به طورمثال یک مشتری برای خرید یک دستگاه یخچال وارد فروشگاهی می‌شود. فروشنده ازنگاه وارسی مشتری از انواع یخچال‌ها می‌فهمد که دامنه درخواست مشتری چقدر است.

حالا این فروشنده است که وارد محدوه فکری مشتری می‌شود و بر تصمیم گیری مشتری اثر می‌گذارد.
وی انتظارات مشتری را می‌پرسد و بعد موارد مناسب برای مشتری را معرفی می‌کند.

اهمیت خدمات مشتریان:


اهمیت خدمات مشتریان با توجه به محصول یا خدمت، صنعت و مشتری متفاوت است.
میزان موفقیت این خدمات به «داشتن کارکنانی که می‌توانند خود را با شخصیت مشتری تنظیم کنند» بستگی دارد.

خدمات مشتریان نقش مهمی در توانایی شرکت برای کسب درآمد دارد.

یک خدمت در زمینهٔ خدمات مشتریان می‌تواند به‌کلی دیدگاه مشتری دربارهٔ شرکت را تغییر دهد.

خدمات پس از فروش چیست؟

خدمات پس ازفروش : بیشتر شرکتها می دانند که ارائه خدمات پس از فروش در وفاداری و تکرار خرید مشتریان بسیار موثر است.

خدمات پس ازفروش شامل فعالیت هایی شامل :

  • 1- تحویل کالا
  • 2- نصب و راه اندازی
  • 3-آموزش های مرتبط بامحصول
  • 4- امدادمشتریان
  • 5- هرنوع خدمات تعمیری
  • 6- هرنوع فرایندبازسازی وبه روزرسانی است

    درواقع شرکت هایی موفق هستند که توانایی استفاده آگاهانه از اطلاعات مشتریان را داشته و بتوانند خدمات پس از فروش بهتری را به آنها عرضه کنند.
    مشتریان هنگام خرید محصول  گارانتی آن محصول را دریافت می کنند.

    مشتریان تنها منبع برگشت سرمایه هستند بنابراین اصلی ترین دارایی شرکت محسوب می شوند. یعنی حرکت سازمانها از مرحله محصول مداری به مرحله ی مشتری مداری .خدمات پس ازفروش اغلب پاسخی به مشکل مشتری است.

    خدمات پس ازفروش یک فرآیند اصلاحی است .
    یعنی  تلاش می کند مشکلات مشتری دراستفاده ازمحصول راحل کند که اگربرطرف نشودباعث نارضایتی مشتری خواهدشد.به عبارتی بازگرداندن رضایت مشتری به سطحی که قبل از بروز مشکل درآنجا قرارداشته است .

جهت دسترسی به خدمات پس از فروش برندهای مطرح لوازم خانگی کلیک کنید: نمایندگی خدمات و گارانتی

  • Share:

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز جهت استفاده: <a href=""> <abbr> <acronym> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Send a Message