سوالات متداول خدمات

حتما به دفعات با اصطلاح لاتین FAQ و برگردان فارسی آن “سوالات متداول” برخورد داشته اید.

در این مقاله ابتدا تعریف مختصری از “سوالات متداول “یا “FAQ ” را خواهید خواند و سپس به طور کامل مفهوم سوالات متداول خدمات و به ویژه کاربرد آن در خدمات مشتریان لوازم خانگی را مطالعه خواهید کرد

سوالات متداول چیست ؟

صفحه سوالات متداول معمولا به صفحه ای از وب سایت گفته می شود که کاربران در آن می توانند دسترسی سریع به پاسخ سوالات شان داشته باشند.

از طرف دیگر بخش سوالات متداول (FAQ) بخشی از وب سایت شما است که در آن به نگرانی ها ، سؤال ها و اعتراض های رایج مشتریان پرداخته اید.

بخش سؤالات متداول ، به جزئیات می پردازد. این راهی برای یافتن پاسخ به سؤالات خاص در مورد محصول یا عملکرد تجاری شما است.

این اطلاعات راجع به نوع کسب و کار وی سرویس یا خدمات قابل ارائه به شرکت های لوازم خانگی  و کاربران می باشد.

به عنوان مثال ، ما در سایت  viservice.ir ، یک صفحه سؤالات متداول داریم که به بسیاری از سؤالات پاسخ می دهد  تا افرادی که نیاز به اطلاعات بیشتر دارند بتوانند اطلاعات کامل تری  کسب کنند .

سوالات متداول خدمات مشتریان چیست؟

همان طور که یک وب سایت برای ارائه اطلاعات بیشتر به کاربران اش نیاز به صفحه سوالات متداول دارد، بخش خدمات مشتریان شرکت های لوازم خانگی نیز جهت ارائه خدمات با کیفیت تر به مصرف کننده نیاز به تدوین یک پرونده سوالات متداول خدمات دارند.

شرکت های لوازم خانگی در این پرونده باید به سوالات رایج که برای مشتریان شان مهم هستند پاسخ مناسب بدهند.

چه زمانی باید یک پرونده سوالات متداول خدمات تدوین کنیم؟

چنانچه شرکت شما دارای دسته بندی های گوناگون محصولات لوازم خانگی و آشپزخانه است و یک شرکت متوسط به بالا دارید حتما باید پرونده سوالات متداول خدمات را طراحی و تدوین کنید

اگرچه برای همه شرکت ها و حتی مجموعه های کوچک تر نیز توصیه می شود

در زیر نشانه هایی از اینکه واحد خدمات مشتریان شرکت شما به سوالات متداول نیاز دارد، آورده شده است

کجا می توانم به دنبال سؤالات “مکرر پرسیده شده” باشم؟

اگرنشانه های زیر را در سازمان خود ملاحظه می کنید ، باید سریع دست به کار شوید و سوالات متداول خدمات شرکت خود را بنویسید

  • شبکه های اجتماعی سازمان خود را بررسی کنید، شاید سوالات بسیاری را در بخش نظرها پیدا کردید.
  • به صداهای ضبط شده مشتریان تان در سیستم مرکزی تلفن شرکت گوش دهید زمانی که مشتری بابت یک مورد خدماتی تماس گرفته است
  • مشتریان بطور مداوم با همان سؤالات متداول خدمات به شما ایمیل می دهند و یا در وب سایت شما دیدگاه ثبت می کنند.
  • بخش صدای مشتری، انتقادات و پیشنهادات در وب سایت خود را بررسی کنید
  • از نمایندگان خدمات شرکت، تعمیرکاران و متخصصین استفاده کنید و نظر ایشان را در مورد سوالات متداول خدمات لوازم خانگی بپرسید
  • با تعدادی از مشتریان تان تماس مستقیم بگیرید و از ایشان سوال کنید
  • حتما روزانه تعدادی از تماس های ورودی بخش خدمات شرکت را خودتان شخصا پاسخ دهید، الگوهای مناسبی برای سوالات متداول خدمات لوازم خانگی  پیدا خواهید کرد.

چگونه باید به سؤالات متداول خدمات پاسخ دهم؟

چگونگی پاسخ دادن  شما مهم است.

پاسخ های صریح، روشن، صحیح و کاملا مرتبط به سوالات متداول خدمات بدهید

حتی اگر سؤال در مورد نقص و کمبودی در محصول و شرکت شما بود، شما باید با خلاقیت چرخش مثبتی در پاسخ خود قرار دهید

در حالی که شما باید از طریق عمق پاسخ های خود، تخصص و تسلط خود را به نمایش بگذارید ، مطمئن شوید که با ارائه اطلاعات بیشتر از آنچه لازم است ، مخاطبان خود را از دست نمی دهید.

سؤالات را از دید مشتریان بنویسید (به عنوان مثال “چگونه می توانم برفک یخچال را …” )

و از دیدگاه سازمان و کسب و کار خود پاسخ دهید (مثلاً “شما باید …” یا “ما ارائه می دهیم …”)

می توانید با استناد به اطلاعات جمع آوری شده خود در رابطه با محصولات شرکت تان و همچنین مشکلات رایج در استفاده و ایرادات مکرری که مشتریان با آن درگیر هستند اقدام به ساخت سوال و پاسخ به آن نمایید.

به طور مثال اطلاعات زیر بر اساس تحقیقات و مستندات ما در خصوص یخچال و فریزر به دست آمده است که توسط این اطلاعات می توانید ساخت سوالات متداول خدمات یک شرکت تولید کننده یخچال فریزر یا وارد کننده لوازم خانگی را شروع کنید:

بیشترین شکایات در تعمیر یخچال و فریزر

  • 17 درصد: آبریز یخچال کار نمی کند
  • 13 درصد: یخ ساز یخچال یخ درست نمی کند
  • 7 درصد: آب  در یخچال یخ نمی زند
  • 6 درصد: نشتی آب از یخچال
  • 5 درصد: یخچال خنک نمی شود
  • 5 درصد: صفحه نمایشگر شکسته یا معیوب است
  • 4 درصد: مواد غذایی در یخچال خراب می شود
  • 3 درصد: تخلیه یا خروجی آب مسدود شده است
  • 3 درصد: کمپرسور کار نمی کند

چرا فهرست سوالات متداول خدمات مهم است؟

دلایل مهم
  • کاهش اضطراب خرید که نقاط فروش محصول شما، آن را پوشش نمی دهند
  • با پاسخگویی عمومی به سؤالات متداول خدمات ، مقداری از بار پشتیبانی مشتری را کاهش می دهید
  • تسهیل فرآیند سرویس و تعمیرات جزئی لوازم خانگی توسط خود مشتری و جلوگیری از اعزام بی مورد تکنسین فنی تعمیرات لوازم خانگی به محل
  • با ایجاد یک تجربه خوب خدمات برای مشتریان تان، اعتماد ایجاد کنید و مشتریان وفادار سازمان را افزایش دهید
  • با پاسخگویی خلاقانه به سوالات، مشتریان را خوشحال می کنید
سایر دلایل
  • با طراحی سوالات متداول خدمات مانع از شکایت مشتری و بازخوردهای  منفی شوید
  • از این طریق ویژگی های محصول و کسب و کارتان را شرح می دهید
  • سوالات متداول خدمات لوازم خانگی برای کارمندان بخش مرکز تماس شرکت شما حکم یک راهنمای جامع را دارد،
  • می توانید پاسخ به سوالات متداول را در سایت شرکت خود درج کنید و یا از سایت ها و مجله های تخصصی صنعت لوازم خانگی بخواهید که سوالات متداول خدمات شرکت شما را به همراه پاسخ آن برایتان بازنشر دهند
    این پاسخ ها از هر طریقی در دسترس عمومی همه مشتریان قطعی و احتمالی شرکت خود قرار دهید.

قالب صفحه سوالات متداول خدمات (پرسش و پاسخ) چگونه است؟

هیچ الگوی مرسومی برای سوالات متداول خدمات در شرکت ها وجود ندارد.

اما سوالات متداول خدمات برای هر صنعت و هر دسته بندی محصول متفاوت است.

می توانید مشکلات رایج در هر گروه کالایی از لوازم خانگی را جداگانه فهرست کنید، ایرادات و عیب به اظهار مشتری در خصوص ماشین لباسشویی، یا دستگاه تصفیه آب یا پکیج و … را به صورت جداگانه برای شرکت خود تدوین کنید.

چگونه یک فهرست سوالات متداول خدمات بنویسم؟

در اینجا برخی از مهم ترین سوالات متداول خدمات مشتریان در صنعت لوازم خانگی را در 3 دسته بندی ذکر کرده ایم

همچنین می توانید بر اساس دسته بندی گروه های مختلف لوازم خانگی قابل ارائه در سبد محصولات خود، این سوالات را نیز دسته بندی مجدد نمایید ، به طور مثال سوالات متداول خدمات یخچال و فریزر را از سوالات متداول خدمات ماشین لباسشویی یا ماشین ظرفشویی جداکنید.

وی سرویس درگاه جامع خدمات و تعمیرات لوازم خانگی است و شما به راحتی می توانید سوالات متداول محصولات خود را به همراه پاسخ آن ها برای ما ارسال کنید، تا در دسترس مخاطبین سایت وی سرویس و مصرف کنندگان لوازم خانگی در سراسر ایران قرار بگیرد.

جهت ثبت درخواست نشر سوالات متداول محصولات لوازم خانگی برند شرکت خود، اینجا را کلیک کنید

لطفا نظر خود در خصوص این مقاله را در پایان همین پست و در بخش دیدگاه ها ثبت نمایید.

چنانچه تمایل دارید اطلاعات شرکت شما در درگاه جامع خدمات پس از فروش لوازم خانگی وی سرویس ثبت شود, و بهتر در دسترس مشتریان تان باشید، از اینجا ثبت نام کنید

  • Share:
  1. پاسخ

    با سلام ضمن تشکر از محتوای بسیار مفید و آموزنده شما👌

    1. پاسخ

      خیلی ممنون که وقت گذاشتید، مطالعه کردید و نظر دادید
      پشتیبانی وی سرویس

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز جهت استفاده: <a href=""> <abbr> <acronym> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Send a Message